TIEDOTE

Helsingin Metropoliittakunnan Säätiö on julistanut haettavaksi apurahoja säätiön tarkoitusta toteuttaviin kulttuurihankkeisiin.

Säätiö on perustettu vuonna 1999 edistämään ortodoksista kulttuurityötä Helsingin hiippakunnan alueella. Sen varoista tuetaan ortodoksista taidetta ja tutkimusta osana suomalaisen kulttuurin rakennustyötä. Säätiön erityiskohteena on maahanmuuttajien ja nuorten henkisten ja sosiaalisten tarpeiden tukeminen.

Aiempina vuosina säätiö on tukenut muun muassa ikonimaalausta, ortodoksisen musiikin säveltämistä ja esittämistä, seminaareja ja kulttuuritapahtumia, ortodoksinuorten kansainvälisiä tapahtumia sekä ortodoksitaiteen näyttelyitä ja kirjahankkeita.

Vapaamuotoiset hakemukset osoitetaan säätiön hallitukselle ja lähetetään viimeistään 31.1.2021 osoitteeseen: pastori Lasarus Jalonen, Helsingin ortodoksinen seurakunta, Liisankatu 29 A, 00170 HKI tai lasarus.jalonen@ort.fi

Päätökset apurahoista tehdään helmi-maaliskuussa 2021. Apurahojen jako tapahtuu myöhemmin ilmoitettavalla tavalla toukokuussa 2021.

Tiedusteluihin vastaavat hallituksen puheenjohtaja Lasse Mitronenlasse.mitronen@gmail.com ja asiamies Lasarus Jalonenlasarus.jalonen@ort.fi